פריצת דיסק טיפול טבעי

פריצת דיסק טיפול טבעי

פציעות שונות בגוף האדם עלולות להוביל למוגבלויות שונות, כאלו אשר יפריעו במהלך היומיום בין אם בפעילות גופנית קלה ועד לתנועה קלה כמו הליכה זקופה. אחת מהפציעות הללו היא לא אחרת מאשר פריצת דיסק, הנחשבת לפציעה די נפוצה בעולם המערבי ובישראל בפרט. הפציעה שעלולה להתקיים דרך מספר רחב של נסיבות, מתקיימת גם בקרב צעירים, ספורטאים ועד אל כאלו הסובלים מבעיות משקל או שאינם מבצעים פעילויות ספורטיביות כלל. ובשל השכיחות בהופעתם של פריצות דיסק בקרב אנשים בכל הגילאים ושכבות האוכלוסייה, חשוב להכיר כיצד יש לאבחן מקרים של פריצת דיסק או בלט, לצד הכרת בדרכי הטיפול הטבעיות ואיך ניתן להימנע ממקרים כאלו.

בלט דיסק או פריצת דיסק?

כאשר מדובר בפריצת דיסק או בבלט דיסק, נוטים רבים להתבלבל בין השניים ולשייך ואף לערבב בין המקרים השונים. לכן חשוב לעמוד על ההבדלים ביניהם הרבה לפני שצוללים אל דרך האבחון או הדרכים להימנע ממקרים של בלט דיסק או פריצת דיסק. ההבדל העיקרי בין השניים הוא פגיעת הדיסק, שכן פריצת דיסק כשמה היא יציאה של הדיסק בין החוליות ואילו בלט דיסק הינו "בלט" של הדיסק ולא יציאה שלמה של הדיסק מבין החוליות. יציאה של הדיסק עלולה להיות מורכבת יותר ולהקרין כאבים באזורים שונים ולכאבים חדים אשר ישפיעו גם במקרים של צחוק ואפילו בזמן יציאות.   

כיצד למנוע בלט או פריצת דיסק?

גוף האדם מורכב מלא מעט מערכות שונות, לכן כאשר מדובר במקרים של פריצת דיסק או בלט דיסק חשוב לדעת כי ישנם לא מעט דרכים טבעיות שיוכלו לעזור להימנע מהם. דרך ראשונה היא בעזרת תנועה מותאמת לגוף, לא כזו המעמיסה משקל בבת אחת אלא שקולה, מדודה ודי מאמצת את השרירים. מאידך מצבים בהם כפות הרגליים או הגב "מתקבע" על תנוחה לא ישרה, הוא עלול ללחוץ על אחת החוליות וליצור בלט/דיסק. לכן בכדי להימנע מכך יש לטפל במקרים של פלטפוס, ישיבה ממושכת מול המחשבה ותנועות סיזיפיות אחרות אשר יאלצו תנועה תכופה של החוליות בצורה לא בריאה.

טיפול טבעי בפריצת דיסק צווארי

ישנן מספר דרכים לטפל בצורה בפריצת דיסק צווארי, כאשר הראשונה שבהם ואולי המומלצת על ידי מרבית הרופאים היא זמן. גוף האדם ובעיקר בגילאים צעירים מתאמץ לאחר כל פגיעה או פציעה, לשמור ולאחות את הגוף בצורה יעילה וכשמדובר בפריצת דיסק, הגוף מכווץ את השרירים מסביב ומייצר "מעגל" כאב בכדי להגן על המקום. לכן חלק לא קטן מהמקרים של פריצת דיסק פשוט "נספגים" בחזרה אל עמוד השדרה, עם זאת גם במקרים של "ספיגה" ואפילו מוחלטת שבהם הכאבים עדיין נותרים.

לכן במקרים שכאלו ישנם מספר טיפולים רפואיים אשר ניתן יהיה לשלב גם בזמני כאב אקוטיים וגם בכדי לתחזק זרימת הדם באזור. ניתן לעשות זאת החל מטיפול בסוגי עיסוי שונים, החל מעיסוי טווינא ועד לעיסוי רקמות עמוקות או עיסוי שמנים. עיסוים אלו יעניקו זרימה טובה יותר של הדם, "יחזירו" את הדיסק עד כמה שניתן למקומו ויאפשרו זמן שקט מכאבים לתקופה לא קטנה. עוד שיטה לא פחות פופולארית ויעילה היא טיפול טבעי בעזרת כוסות רוח, הנשענות על לחץ וואקום המאלץ את השרירים להשתחרר, מרגיע את מערכת העצבים באזור ושומר על זרימה נכונה של הדם.