מה זה שיאצו?

בשנים האחרונות העולם המערבי נחשף אל עוד ועוד סוגים שונים של טיפולים, סגנונות ספורט שונים ועד לתבלינים שונים ממדינות אסיה והמזרח הרחוק. אך מבין שלל העליות השונות שהגיעו אל ישראל בשנים האחרונות, טיפול שיאצו נחשב לאחד הטיפולים הפופולריים בישראל כשהוא מעניק מענה מורכב ורציף עבור לא מעט בעיות שונות ולרבות כאבים כרוניים. הטיפול מצליח לענות על מגוון של סוגי אנשים, כאשר הוא נפרס לרוב על פני מספר טיפולים ומתמחה בעיקר ביכולת לשחרר אנרגיה בחלקים שונים בגוף ובכך לאפשר זרימה טובה יותר בין הפרקים אבל לא רק. ובכדי להכיר מה הוא שיאצו, בשורות הבאות ננסה לעשות קצת סדר.

מה זה טיפול שיאצו?

טיפול שיאצו נעשה על מיטת טיפולים או על מזרן מתאים, כאשר המטופל פעיל לחץ על ידי הישענות לאורך ערוצי אנרגיה רבים בגוף. הישענות זו נעשית על ידי לחץ הנעזר באגודלים, מפרקים, בברכיים ואפילו באף כאשר מטרתם היא לבצע וויסות נכון ומדויק יותר של האנרגיה בגוף. אזורי אנרגיה אלו נקראים גם מרידיאנים אשר ממלאים את חלקי הגוף, כשעל פי האסכולה היפנית אלו אחראים זרימת אנרגיה נכונה בין חלקים שונים בגוף ולרבות  וויסות של כאבים וזרימת הדם. עוד על פי היפנים האמונה הרווחת בשיאצו, היא כאשר קיים כאב ישנה חסימה אנרגטית הדורשת הזרמה חדשה של אנרגיה (צ'י).

מה זה טאו שיאצו?

אם בטיפול שיאצו מתרכזים להחזיר את זרימת האנרגיה למקומה, בטיפול של טאו שיאצו ניתן גם לסלק את האנרגיות השליליות מהגוף ובכך להפוך את הגוף להרבה יותר מאוזן ובריא. טכניקה זו התפתחה במהלך התקופה המודרנית, כשהיא מצליחה לשלב בתוכה טיפול משולב גם עבור רוחניות האדם אך גם עבור הנדבך הפיזיולוגי שלו. היתרונות של טיפול מתקדם זה נע בעיקר בשל מגוון המצבים בו הוא יהיה רלוונטי, החל ממקרים של בעיות בעיכול, עייפות כרונית, בעיות גב וצוואר ועד לפציעות ספורט ולרבות פריצות דיסק. טיפול שכזה מעניק יכולת להעניק משלבת גם לתת מענה לפציעות גופניות אך גם להעניק טיפול אחראי ובעל דגש גם על הממד הנפשי.