כאב בגב התחתון בצד שמאל

כאבי גב  מופיעים בגילאים שונים, בשכבות שונות של האוכלוסייה והינם בלא פעם מהמקרים גם תוצאות של פעילויות לא נכונות בהן הגוף לוקח חלק או במקרים של תאונות ופציעות מכאיבות. על פי לא מעט מומחים, בעולם המערבי כמעל לשמונים אחוזים מהאנשים עלולים לחוות כאב משמעותי באזור הגב התחתון. כאבים אלו נעים דרך מספר סיווגים שונים, כאשר כאב כרוני יכול להימשך מעל לשניים עשר שבועות ואילו כאב אקוטי במיוחד, עלול להימשך לכל הפחות עד שישה שבועות. ובשכל הפופולריות של מקרים כאובים כמו אלו, מומלץ להכיר את הדרכים להימנע מהם ואילו תרופות סבתא יוכלו להיות מועילות.

כאב בגב תחתון בצד שמאל בהריון

בזמן הריון הגוף עובר מספר הולך וגדל של שינויים, כאשר לא מדובר רק בהזנה של עוד אדם בתוך הרחם אלא בהתרחבות ורידים, שינויים הורמונליים ועד להתרככות והתגשמות של רקמות שונות בגוף. שינויים אלו עלולים להשפיע בצורה עקיפה וישירה על כאבי גב, בעיקר כאשר מדובר בכאבי גם תחתון בצד שמאל בזמן היריון. כאבי שכאלו יכולים לנבוע מירידה רמת הפעילות הגופנית, שכן על חלק מהנשים נאסר על ביצוע פעילויות ספורטיבית בזמן ההיריון דבר אשר עלול להוביל להיחלשות השרירים.

עם זאת התרככות של הרקמות, עלולה גם היא להשפיע ולהוות סיבה לכאב בגב תחתון שכן חלק מהליך זה מתבצע על מנת לאפשר התרחבות של האגן בכדי להכיל את הרחם המשמש לגידול התינוק וגם את רצפת האגן, על מנת להבטיח לתינוק ולאם לידה קלה ובטוחה. עם זאת גם לאחר היריון כאבים שכאלו עלולים להרים ראש, שכן לאחר הלידה שרירי הבטן עלולים להיחלש, לצד יכולת ייצוב האגן כאשר כל אלו עלולים להשפיע בצורה ישירה כמעט על עמוד השדרה.

תרופות סבתא לכאבי גב תחתון

כאשר מדובר בתרופות סבתא עבור כאב גב תחתון בצד שמאל או בכל צד אחר, חשוב בראש ובראשונה לאבחן את אזור הכאב ולנסות לקבל אבחנה ממוקדת שתוכל להוביל גם לטיפול מדויק יותר לכאב. עם זאת לעיתים ההמתנה לרופא מומחה תהיה ארוכה, לכן שימוש בתרופות סבתא עלול להיות פתרון יעיל ואפקטיבי עבור רבים. על כן תרופה אחת מני רבות היא שימוש בטמפרטורות שונות, כך למשל שימוש בפד קר או קרח על האזור הכואב, יעזור בכיווץ של כלי הדם והפחתה משמעותית של הכאב.

מצד שני שימוש שכזה יעזור במניעה של התפתחות דלקתית באזור, אך השימוש בטמפרטורות איננו מסתיים רק בקור. לכן אחת ההמלצות תהיה ימים ספורים לאחר שימוש בקור, מומלץ לעבור למים חמים כמו אמבטיות חמות או עם מי מלח (גם כריות חימום יכול לעזור) אשר יעניקו זרימה טובה יותר של דם באזור הפציעה ויאפשרו הרגעה מאסיבית יותר של הכאבים.

תרופת סבתא שיכולה להיות יעילה עבור לא מעט פציעות ומחלות שונות היא כמובן הכורכום, אשר מצליח להטריף את עולם המדע וסביבו נעשו קרוב לעשרת אלפים מחקרים על יכולותיו והסגולות שלו. עם זאת כאשר מדובר במקרים של כאבים ודלקות באזור גב תחתון, מומלץ לעשות שימוש במיצוי כורכומין על מנת לעזור בהפחתת כאבים, הפחתת דלקת מקומית ואפילו בשיפור מערכת החיסון.