דקירות פתאומיות בגב

לא מעט בעיות רפואיות קיימות כיום, הדורשות מבעליהם לא רק לשים לב לפעולות יומיומיות אלא בחלק מהמקרים גם הוספה של תוספי תזונה, פעילות גופנית ולעיתים הפסקה של פעולות שכיחות כמו עישון. בכל מה שקשור לדקירות פתאומיות בגב, מומלץ להכיר את השיטות אשר עשויות לעזור בטיפול כאבים כאלו אך בין היתר גם את הסיבות אשר עלולות להחמיר את המצב או על מה שהן עלולות להעיד. חלק מכאבים שכאלו עלולים להופיע במהלך היום, לעיתים עם כניסה אל המיטה לאחר יום ארוך ומלא מאמץ או לאחר ישיבה או עמידה ממושכת. כמו כן כאבים האלו המביאים עימם תחושת "שריפה" דוקרנית, משתלחים בגוף בכמה אזורים ותורמים לתחושת חוסר נעימות ואף למגבלה בתנועה.

דקירות בגב עליון – נסיבות שכיחות?

גוף האדם בנוי מערכת על גבי מערכת, החל מעצמאות, גידים, שרירים, עצבים ומערכות אחרות כמו מערכת הדם והלב, ריאות ועוד. אבל כאשר מדובר במקרים של דקירות בגב עליון, חשוב לדעת כי נסיבות לכאבים שכאלו עלולות לנבוע ממספר סיבות שונות כאשר הראשון שבהם היא איזון. רובנו מכירים בצדדים החלשים שלנו, גם הפיזיים וגם המנטליים אבל בכל הקשור לאיזון פיזי חשוב לדעת כי למרות שלכל אחד מאיתנו קיים "צד חזק" בגוף, הוא דורש איזון. לכן מקרים של דקירות בגב עליון עלולים לנבוע מחוזר איזון או שימוש יתר בצד אחר של הגוף כמו למשל הישענות על כתף ימין(לעיתים גם ללא אבחנה).

נסיבות אחרות יכולות לנוע גם מחוסר גמישות(ולעיתים מאובר גמישות) שכן ישיבה מרובה או תנועה סיזיפית שאיננה כוללת מנעד של תנועות לגוף והפעלה של מספר שרירים במהלך היום, עלולה "לקבע" את חוליות עמוד השידרה או השכמות ובכך להוביל להתכווצות השרירים, גידים ועד לכדי גרימת כאב באזורים שונים בגב עליון. אך כמובן שחלק מהנסיבות לדקירות גב עליון יהיה במקרים של דלקות וחבלות, לצד מאמץ יתר שעלול להתקיים בעת פעילות גופנית מאומצת או בשל הקרנה של כאבים מאיברים פנימיים ועד לגב תחתון.

מקרים של דקירות באמצע הגב

כמו כן כאבי גב ושרירים עלולים "לנוע" אל אזורים שונים, בייחוד כאשר קיימים מקרים של "תפיסות" כמו במקרים בהם לא מתקיימת פעולה מגוונת עבור שרירי הגוף והיא עלולה להוביל גם לכדי "קיפאון" של השרירים. לכן מקרים של דקירות באמצע הגב, עלולים לנבוע גם כן מגורמים דומים לדקירות בגב עליון יחד עם עוד מספר סימפטומים ותסמינים נוספים. כך למשל גם דקירות באמצע הגב וגם דקירות בגב עליון, עלולות בחלק מהמפעמים לבשר על מבוא לפריצת דיסק/בלט. תופעה שכזו יכולה להגיע גם ממקרים של תאונה או מכה טראומטית עבור אזור העצבים או השריריים, כמו כן במרבית מצבים שכאלו עלול להתגבר גם גירוי שבין החוליות.

עם זאת מקרים שכאלו עלולים לנבוע מעוד מספרים מקרים, כמו למשל מצבו הבריאותי של הלב, של הריאות או בחלק לא זניח עלול להעיד גם על בעיות רגשיות ואף על בעיות שלפוחית. לכן מצבים שכאלו דורשים אבחנה ולא "השתהות" בתוך הכאב, אלא התאמה של טיפול מתאים לצד מנוחה שתעזור להטיב עם הכאב החד.