סוגי רפואה אלטרנטיבית

בשנים האחרונות עולם הרפואה, הטכנולוגיה והתקשורת הולכים ומתפתחים כאשר אליהם מצטרפים בחלוף השנים עוד ועוד נדבכים שונים הדורשים לא רק שינוי ולמידה מצד נותני שירות השונים אלא גם הכרה בשיטות אחרות. וכאשר מדובר בעולם הרפואה, נראה כי דווקא הרפואה האלטרנטיבית(או המשלימה) הופכת להיות שחקן משמעותי בכל הקשור להליכי ריפוי אורכים (ולעיתים קצרים במיוחד) המאפשרים מתן מענה עבור מגוון רחב של בעיות פיזיולוגיות ואף מנטליות. גישה זו תואמת לגישה ההוליסטית המלווה לא רק את תחום הרפואה בישראל או בעולם, אלא גם עבור חברות ביטוח ועד אל חברות תקשורת ועוד. כאמור רפואה משלימה יכולה להיות אלטרנטיבית עבור מקרים שונים, החל מכאבי כאב ועד לחרדות, קשב וריכוז ועוד.

סוגי טיפולים רפואה אלטרנטיבית

הרפואה האלטרנטיבית לא רק מתאפיינת בסוג מסוים אחד, אלא במנעד רחב כשאשר היא כוללת שיטת טיפול כמו שיאצו בה לחיצות על גבי אזורי אנרגיה שונים בגוף תוכל להביא לשחרור זרימת האנרגיה בגוף. אם כאשר מדובר בצמחי רפא שונים, אשר מצליחים להביא תגובה הולמת וטבעית עבור תרופות מהונדסות הגורמות ללא מעט תופעות לוואי. תרופות אלו מגיעות דרך צמחים, עלים, שורשים, פרות, פרחים ומגיעים בתצרוכת שונות כמו משחה, טיפות, תמציות שתייה ועד למזון. לצד כל אלו גם הדיקור הסיני נחשב בשנים האחרונות לפופולרי ולא רק בישראל, כשהוא מאפשר בדומה לשיאצו לשחרור בריא של נקודות אנרגיה בגוף, יחד עם תחושת איזון ורעננות לגוף כולו.

מה זה רפואה אלטרנטיבית?

רפואה אלטרנטיבית פועלת בכמה מישורים המבקשים להביא התייחסות רחבה אל אורח החיים של המטופלים, החל מאבחנה ביכולת האנרגיה בין אם באבחנה בכפות הרגליים ועד לבעיות מאובחנות יותר כמו בעיות עיכול או כאבים כרוניים באזורים שונים בגוף. אך יחד עם אבחנה אל עבר מגוון אספקטים שונים באורך חייו של המטופל, רפואה אלטרנטיבית מעניקה גם יכולת למניעת מחלות. כך למשל זיהוי בחוסר הורמון או בשינוי של מערכות הגוך השונות, יוכל להביא עימו טיפול מונע בדמות חיזוק מערכת החיסון כמו בהומיאופתיה או ברפלקסולוגיה אשר יוכל לשחרר שרירים ולהעניק איזון עבור אלו הסובלים ממתחים בצורה תכופה.