מה לאכול כשיש שלשול?

שלשול
שלשול

אילו גורמים תורמים לשלשול?

שלשול מטריד יכול לנבוע מגורמים שונים, כולל זיהומים ויראליים או חיידקיים, אי סבילות למזון, תרופות, מתח או מצבים בסיסיים במערכת העיכול. זיהוי הגורם הבסיסי הוא חיוני לטיפול מתאים ולהתאמות תזונתיות נסיבות אלו כמובן עלולות להשתנות, כאשר מדובר במקרים של הימצאות תולעים או דלקות באזורים שונים במערכת העיכול.

שלשול

תרופות היסטוריות למקרים של שלשול

לאורך ההיסטוריה, נעשה שימוש במספר תרופות כדי להקל על תסמיני השלשול. תרופות אלו כוללות צריכת נוזלים צלולים, כגון תה צמחים או מרק. צריכה של אלו תאפשר לשמור על לחות, כמו גם שילוב של מזונות לא מורכבים כמו אורז או בננות אשר יוכלו לקדם צואה מוצקה יותר. עם זאת, חשוב לציין שתרופות אלו עשויות להשתנות ביעילות עבור אנשים שונים, ומומלץ להתייעץ עם איש מקצוע רפואי לקבלת הדרכה נכונה.

אוכל מומלץ כשיש שלשול

כאשר מקרים של שלשול נמשכים, יש לשים דגש על מזונות עדינים למערכת העיכול, קלים לעיכול ומספקים רכיבי תזונה חיוניים. מזונות אלו כוללים בדרך כלל אפשרויות כמו תפוחי אדמה מבושלים או אפויים, ירקות מאודים, חלבונים רזים (כגון עוף או דגים), ופירות דלי סיבים כמו בננות ורסק תפוחים. שילוב מזונות אלו יכול לסייע בהחלמה ולמזער גירוי במערכת העיכול.

מה באשר למרקים?

חלק מהמזונות אשר נחשבים לחיוניים במצבים של שלשול, יהיו אלה המרקים אשר נחשבים בחירה מצוינת במהלך פרקים של שלשולים, מכיוון שהם מספקים בראש ובראשונה לחות, חומרים מזינים חיוניים וניתנים לעיכול בקלות. מרקים ללא טעם, כגון מרקי עוף או ירקות, עוזרים למלא נוזלים ואלקטרוליטים. בנוסף, מרקים תוצרת בית עשויים להיות עדינים ולהתבסס על ירקות מבושלים, חלבונים רזים וגם דגנים קלים לעיכול כמו אורז או אטריות אשר יכולים לספק הזנה מרובת קלוריות ונוחות.

איך להימנע ממקרים של שלשול?

בכדי לתמוך בתהליך הריפוי של מערכת העיכול לאחר או בזמן שלשול, רצוי להימנע ממזונות ומשקאות מסוימים. מזונות אלו כוללים מזון חריף, שומני או מטוגן, מזון עתיר סיבים, מוצרי חלב וממתיקים מלאכותיים כמו כן גם שתייה כמו קפאין, אלכוהול. חומרים אלו עלולים לגרות עוד יותר את מערכת העיכול ולהחמיר את תסמיני השלשול.