כאבי גב תחתון עם הקרנה לרגליים

כאבים בגב ובגפיים עלולים להיות מטרידים כשבחלק מהמקרים, סימנים אלו מעידים ככל הנראה על בעיות מעט יותר מורכבות ממתיחה של שריר או דלקת כזו או אחרת. עם זאת במקרים של כאבי גב עם המתוארים עם הקרנה לרגליים, חשוב לדעת כי כאבים אלו עלולים להימשך מספר שבועות ועלולים להעיד גם על מקרים כמו בלט, פריצת דיסק ועוד. עם זאת כאבים שכאלו יכולים להתארך על פני מספר שבועות ולעיתים חודשים, ועל כן מומלץ להכיר במצבים רפואיים אלו את דרכי הטיפול, מה הן הדרכים לזהות פריצת דיסק והאם הליכה או פעילויות ספורט אחרות יהיו יעילות להפגה של כאבים אלו.

כאבי עם הקרנה לרגל – האם מדובר בפריצת דיסק?

גוף האדם מורכב ממספר מערכות שונות, חלקן משמשות להליכה, תנועה ויציבה נכונה וחלקן משמעות להנעה בריאה של חמצן ודם או הולכה עצבית. על כן כאשר מתעורר מקרה ובו כאבי גב מקרינים אל אזורים אחרים בגוף, ככל הנראה מדובר בפגיעה עצבית. מקרים שכאלו במרבית הפעמים מסמנים (בעיקר בזכות ההקרנה) את תזוזת הדיסק/שחיקה שלו ואפילו בלט דיסק, אשר בצורה כזו או אחרת תפגע בהולכה עצבית באזור הסמוך אליה ותקרין עד אל הרגל(ולעיתים אף לכפות הרגליים).

עם זאת פגיעות עצביות אחרות כמו רדיקולופתיה עלולה להיות גם חלק מהתסמינים של כאבים עם הקרנה אל הרגליים, אך גם עבור אזורים אחרים כמו באזור הצוואר. מקרים שכאלו מסמלים ירידה ופגיעה בתפקוד העצב באות והאזור, שכן פגיעה שכזו בניגוד למקרים של פריצת דיסק מתנקזת בעיקר אל שורשו של העצב ועלולה להפעיל לחץ רב ומאסיבי עד להקרנה על הרגליים.

אילו טיפולים יעילים לכאבים והאם הליכה עוזרת?

כאשר מדובר בפגיעה עצבית או ביציאה של דיסק מהמקום, חשוב לדעת כי מקרים שכאלו דורשים במרבית הפעמים תחזוקה שוטפת וסיזיפית, גם עבור האזור הפגוע וגם בעבור אזורים אחרים בגוף. לכן אחת הדרכים המומלצות לטיפול בכאבי כאב(ולא במקרים של כאב אקוטי) היא שחייה. פעילות גופנית זו תאפשר הפעלה מרובה של שרירים, החל מהשרירים הזקוקים לחיזוק בגב ובאזור הדיסק עצמו ועד אל חיזוק מאסיבי של ליבת השריר שתוכל לשמור מפני מקרים של פריצת דיסק נוספת.

כמו כן טיפולים נוספים אשר יוכלו להיות רלוונטיים גם במקרה של כאבים אקוטיים אבל גם לא, אלו יהיו עיסויים שונים בהם ניתן יהיה לשחרר את זרימת הדם בצורה יעילה באזור הפציעה, להרפות את השרירים המתכווצים בעת יציאת הדיסק או גילוי הבלט. אך בעיקר ניתן יהיה להעניק תנועה לחלקי הגוף השונים, למנוע דלקות ולמנוע התקפים חוזרים. באשר להליכה עבור הסובלים מכאבי עם הקרנות לרגל, יש לבצע פעילות שאיננה בעלת מאמץ גבוהה במיוחד ובכך לשמור על תנועה בריאה של השרירים ושל העצב.

כאבי גב תחתון עם הקרנה לרגליים? כיצד לזהות פריצת דיסק?

זיהוי של מחלות או סימפטומים שלהם יהיה בהחלט אפקטיבי לכל כאב, במיוחד כאשר מדובר בכאבי גב תחתון עם הקרנה לרגליים. אחת הדרכים היעילות היא באמצעות הדמיה שונות, החל מצילומי MRI ועד לצילומי CT. כמו כן צילומים אלו ועוד שלל אבחנות שיכללו שאלות וניסיונות תנועה שונים, יאפשרו אבחנה מדויקת והתאמת טיפול מיטבית לכל מקרה.