חיבור עם הטבע כתרופה לקורונה

אם רופא היה אומר לך, אני מוסר לך לידיים תרופה, חיסון נגד קורונה כמו גם נגד בעיית האקלים, ללא תופעות לוואי, היית לוקח? יש דיבור רציני היום שאם נביא את האנושות לאיזון חברתי, הדבר יגרום לאיזון גם במערכת הגופנית הכללית שלנו, משום ששתי המערכות קשורות זו לזו. האם זה מספיק לעשות ניסוי בכפר קטן ולבדוק האם הקורונה נעלמה משם? זה יעזור במידה מסוימת, אבל לצערנו אנחנו חיים בכפר גלובלי ומאוד מושפעים זה מזה. חייב לצאת מסר ברור הבוקע מכל חלקי הארץ, מכל ערי ישראל, של פעולה רחבה של תיקון היחסים בינינו. פעולה כזו תייצר התחלה מצוינת ותסחוף אחריה את העולם כולו. זו פעולה המכוונת אל כוחות טבע הנמצאים בינינו והם פועלים כרשת. בזכות הקורונה הרשת הפכה למוחשית יותר ולמורגשת. עוד ועוד אנשים מתחילים לחוש בה אך לא יודעים כיצד לתפעל את רשת הקשר הזו. 

וירוס הקורונה פועל כזרז בהקשר הזה, הוא יכול לעזור לחברה האנושית לבנות חברה מתוקנת יותר. ניתן למצוא דוגמאות לחברות המתפקדות היום מצוין מול הקורונה רק בזכות הקשרים החברתיים העמוקים בין חברי אותה קהילה ואלו יכולים להפוך לדוגמה עבור כולנו לאן צריך לשאוף. השאלה היא, איך האגו האנושי יאפשר לנו לוותר מעט ולקיים חוקי ערבות בינינו? התשובה היא – חינוך לחברה שיתופית שתהפוך למודל חיקוי לכל העולם.  אם לא נטפל בקורונה ברובד הזה, היא תתקוף חזק יותר ותמוטט את החברה האנושית. טיפול כזה יצוק משמעות בחיי האנשים אשר יחושו שהם נמצאים ביחד עם עוד שכמותם. זה יזרים את המגע הווירטואלי בעידן בו המגע הפיזי הולך ונעלם. 

על פניו זה נשמע מופרך – מי ירצה בכלל להשתתף בניסוי כזה? אבל התנאים בשלו וכאשר התרופות יתגלו כלא יעילות, אנשים יסכימו לנסות גם את המסלול הזה, "הלא הגיוני", של תיקון היחסים ההדדיים כתרופה לחיסול הווירוס. דווקא הפתרון הזה, המשונה והלא צפוי, יתגלה כתרופה היחידה לקורונה. מדינת ישראל, בהיותה קטנה, ייחודית ומושכת את עיני העולם אליה מיום הקמתה, יכולה להפוך למודל של העולם החדש.