עודד שריקי הוא דוגמא לצורך בניהול מוניטין בגוגל

עודד שריקי הוא קבלן מצליח שכנראה היה מעורב בסיפורים שונים. מכיוון שעודד שריקי אינו משקיע בניהול מוניטין ברשת אז למעט שתי תוצאות אחרונות בדף הראשון בגוגל של דנב עם דף על ארזי הנגב – חברתו של עודד שריקי וכן כתבה מפורבס על אימפריית הנדל"ן שלו, כל יתר הדף עוסק בפרשיות השונות שלו:

אם היה מדובר בביטוי לא מחופש אז כנראה שהמצב הנוכחי לא היה רלוונטי אך מבדיקה בכלי של גוגל עולה כי מדובר בביטוי עם אלפי חיפושים בחודש ופרט לביטוי השורש – "עודד שריקי" ישנו נפח חיפוש מעניין גם לביטויים כמו "הבית של עודד שריקי", "עודד שריקי נתיבות" "עודד שריקי פריז סנטר" ועוד.

אז מה היה יכול עודד שריקי או מי מטעמו לעשות כדי לשנות את המצב בגוגל? פנינו אל ערן שיוביץ, מומחה לדחיקת אזכורים שליליים בגוגל כדי לקבל מספר עצות:
1. העצה הראשונה היא להקים אתר לחברת ארזי הנגב https://arazihanegev.co.il/ – כרגע האתר בתחזוקה ולא רק שאינו יכול לסייע לביטוי עודד שריקי אלא גם אינו מופיע בדף הראשון עבור ביטוי המותג "ארזי הנגב".
רצוי להקים אתר בסיסי של החברה עם הסבר על הפרויקטים שהסתיימו, פרויקטים בבנייה ופרויקטים עתידיים. כמו כן באתר יש להקים דף אודות נפרד על עודד שריקי בנפרד מדף האודות של החברה.

2. יש לשקול פתיחת אתר אישי של עודד שריקי, במידה והוא עוסק בתחומים שונים פרט לחברת הבנייה שלו. באתר ניתן לכתוב על המשפחה, התחביבים ועל אותם תחומי עיסוק נוספים. גם אתר זה ניתן לקדם בצורה בסיסית.

3. יש לפתוח לעודד נכסים חברתיים כגון ערוץ יוטיוב, פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, לינקדין וכולי. יש להעלות תכנים באופן קבוע ושוטף לנכסים אלו ולקדם אותם מעט עד שיתבססו בדף הראשון בגוגל.

4. יש לקדם את הכתבות החיוביות על עודד שריקי ולחזק אותן לעומת הכתבות השליליות. כתבה כמו זה בפורבס או כתבות שנכתבו על מתנת יומהולדת המפוארת שנתן לביתו ויכולה להצטייר ככתבה מחמיאה ביחס לאחרות.

5. אם יש אפשרות ליצור דף אודות עודד גם באתר של פריז סנטר אז מומלץ לכתוב דף כזה ולקדם במידת הצורך את האתר של פריז סנטר לטובת העניין.

6. חשוב שבמידה ועודד יעשה עבודת יח"צ במטרה ליצור תדמית חיובית יותר הוא ידאג כי כתבות שונות באתרים שונים יפנו אל האתר האישי שלו ואל אתר החברה.

ניתן להבין מכאן כי מהלך קידום אתרים כולל שידאג הן לניהול המוניטין של עודד ברשת והן לקידום אתרי החברות ארזי הנגב ופריז סנטר (לאחר שיוקם אתר ארזי הנגב) ישתלם לעודד במושגי עלות תועלת ויצור נוכחות חיובית בגוגל בין נכסים רבים שיחזקו ויתרמו אחד לשני.