חומרים טבעיים לטיפול בקמטי הפנים

כל מי שעשה קורס בקוסמטיקה סינית של עור הפנים יודע שאחד האתגרים הגדולים ביותר הם קמטי הפנים בדגש על קמטי המצח והקמטים שסביב העיניים. אנו יודעים כי מדובר באזורים שבהם יש עור דק משמעותית מאשר באזורים אחרים בגוף ושאזורים אלו אינם עשירים בבלוטות שמספקות את הלחות הנדרשת לעור. תוסיפו לזה גנטיקה פחות מוצלחת או עור לבן מאוד, את הסביבה המזוהמת שלנו יחסית בערים עם אוויר מלוכלך שחוסם לנו את נקבוביות העור וכמובן את ההזדקנות שמונעת את התחדשות ושיקום העור כתוצאה מהצטברות רעלנים וייצור מצומצם יותר של קלוגן והורמונים אחרים. על זה אפשר להוסיף חשיפה מוגזמת לשמש והבעות פנים מוגזמות אם אתם אנשים אקסטרוברטים ומהר מאו תמצאו את עצמם בהתמודדות לא פשוטה כלל.

קמטים
התמודדות עם קמטים

עם זאת ישנם לא מעט חומרים טבעיים שהוכיחו את עצמם לאורך השנים ככאלו שמסייעים למלחמה בקמטים. הרפואה הקוסמטית המערבית אימצה בשמחה את החומצה הילארונית ואת קרם ההגנה מהשמש כמו גם הימנעות מחשיפה מוגזמת לשמש. אך האמת שניתן למצוא חומרים טבעיים ובסיסיים יותר כגון ויטמין C, ויטמין A ועוד – חשוב להקפיד להזין את העור בחומרים אלו. היום במרבית התכשירים לפנים ישנם ריכוזים של חומרים חיוביים. חשוב מאוד להכיר אותם, את התרומה של כל אחד מהם וללמוד מה מספק כל אחד מהם כמו הגברת ייצור הקלוגן, שמירת הלחות של העור ועוד. חשוב גם לבדוק מה הריכוז של חומרים אלו בתכשירים שאתן קונות וכיצד יוצרים את התמהיל אופטימלי עבורכן.

ויטמין C לדוגמא ניתן לצרוך ככדורים או כנוזל או דרך תזונה מאוזנת ואכילת מזון שעשיר בויטמין C כמו פירות הדר, מי ורדים ועוד. כמובן שכיום ניתן לעשות שימוש בחומרים טבעיים גם בטיפולים קוסמטיים מתקדמים למדי אצל מנתחים פלסטיים החל מחומרי מילוי טבעיים לפנים, חומרים שאפילו מחליפים את הזרקות הבוטוקס במטרה לנטרל את תנועת השרירים שגורמת לקמטים בעור המתוח עליהם, הזרקת חומרים טבעיים שונים בתהליכים כגון מזותרפיה ועוד. היום המגמה היא ללכת על כיוון כמה שפחות פולשני ולעשות שימוש בחומרים טבעיים ככל האפשר. גם אם השפעתם מוגבלת בזמן ונדרש לחדש אותם אחת לתקופה.