צ'אקרות על קצה המזלג

לכל צ'אקרה משמעות פיזית, נפשית, פסיכולוגית ורוחנית, ודרכן מתועלת האנרגיה של כל הגוף. במקרה של חסימה בצ'אקרה אחת, יופר האיזון האנרגטי בכל הגוף וייתכנו מחלות ומצוקות נפשיות שונות. אם נשמור על זרימה אנרגטית נכונה, נשמור על בריאות, בגוף ונפש.

צ'אקרות

"צ'אקרה" בסנסקריט היא גלגל. הצ'אקרה היא מרכז אנרגטי ה"מפעיל" את האנרגיה בכל אחת מהצ'אקרות.  בגוף האדם קיים מספר רב של צ'אקרות, מרכזים אנרגטיים, אך בדרך כלל מתייחסים ל-7 הצ'אקרות המרכזיות, הנמצאות לאורך עמוד השדרה.

צ'אקרת  הבסיס, השורש

מיקום הצ'אקרה: איזור הפירנאום, הנקודה בין איבר המין לאנאוס.

צבע הצ'אקרה: אדום (ושחור)

עוסקת ב: שורשיות, יציבות, קבלה, שימור עצמי, הישרדות, התקרקעות.

הקשר שלנו, כבני-אדם, אל העולם החומרי, הוא דרך צ'אקרת הבסיס, המהווה את היסוד לפעילותן של שאר הצ'אקרות, לקיומו ולהתפתחותו של האדם. היא מחברת אותנו אל האדמה, ומעניקה תחושת בטחון ויציבות. צ'אקרת הבסיס מכילה בתוכה את האינסטינקטים ההישרדותים, ומעוררת את האדם לפעול למען צרכיו הראשוניים: בטחון, אוכל, קורת גג, אך גם את הפחדים הקשורים בחוסר יציבות, חוסר בטחון בעצמי וביקום, ובחוסר התקרקעות. כאשר צ'אקרת הבסיס מאוזנת ופתוחה האדם מרגיש חיות ועניין בחיים, הוא יהיה אדם יציב ומסופק, בעל כוח פנימי גדול, אנרגטי ובעל מיניות בריאה.

כאשר צ'אקרת הבסיס אינה מאוזנת, עלולות להופיע תופעות כמו פחדנות ותלות מצד אחד, והסתכנות יתר מצד שני. חוסר איזון בצ'קרה זו עלול להוביל להתעסקות אובססיבית בהישרדות, חוסר איזון מיני, חוסר ביטחון, חוסר איזון ריגשי, וקושי בהתמודדות עם החיים.

הצ'אקרה השנייה, צ'אקרת המין

מיקום הצ'אקרה: שתי אצבעות מתחת לטבור.

צבע הצ'אקרה: כתום

עוסקת ב: בטחון, כנות, עוצמה פנימית, תחושת האחר, יצירתיות, שינוי, מיניות, ושמחת חיים.

כאשר צ'אקרת המין מאוזנת ונתמכת על ידי צ'אקרת בסיס חזקה, האדם מבטא את עוצמתו הפנימית. הוא יכול להביא את עצמו לידי ביטוי בצורה טובה. תהיה בו היכולת להשתנות ולשנות, תפיסתו המינית את עצמו תהיה נכונה, והוא יוכל לראות את עצמו חלק מהכלל ללא פגיעה בייחודיות שלו.

חוסר איזון בצ'אקרה זו יכול להוביל את האדם לחולשה, חוסר יכולת לעמוד על שלו ולבטא את עצמו, והוא יחווה חוסר ביטחון לגבי מיניותו.

הצאקרה השלישית  – מקלעת השמש

מיקום הצ'אקרה: מתחת לסרעפת (עצם הסטרנום).

צבע: צהוב.

עוסקת ב: כוח רצון, סיבה, הגיון, עשייה, התמדה, הכרת העצמי (אגו) ועיצוב האישיות.

זהו מרכז הכוח האישי של כל אחד מאיתנו. הצ'אקרה השלישית עוסקת באגו, על כל גווניו ומרכיביו. דרך צ'אקרה זו אנו מבטאים את רצונותיהן של הצ'אקרות הראשונות. כאשר מקלעת השמש מאוזנת, נחוש שלווה פנימית, נכיל את רגשותינו ונתמודד עם החיים בצורה הטובה ביותר. אדם כזה יהיה אנרגטי, אסרטיבי, עצמאי וסובלני. כאשר הצ'אקרה אינה מאוזנת  האגו יהיה בלתי מאוזן. במקרה כזה עלולות להתגלות באדם תכונות כמו מניפולטיביות, שחצנות, צורך בכבוד ושליטה, שתלטנות וכוחניות. אדם כזה יהיה לחוץ ועצבני, חסר ביטחון וחסר סיפוק.

הצ'אקרה הרביעית, צ'אקרת הלב

מיקום הצ'אקרה: מקביל ללב במרכז הגוף.

צבע: ירוק/ורוד.

עוסקת ב: רגש, איזון, אהבה, מסירות.

צ'אקרת הלב היא הצ'אקרה המחברת בין הצ'אקרות התחתונות לעליונות, וככזו היא מחברת בין האדמה, החומר, לרוח האדם. זהו מרכז האהבה והנתינה, ומתוך כך גם אחראית על יכולת הריפוי של האדם. כאשר צ'אקרת הלב מאוזנת האדם אוהב ונאהב, על ידי עצמו ועל ידי אחרים. הוא ידע לסלוח, לחמול ולמחול. כאשר צ'אקרת הלב אינה מאוזנת האדם יכול לח וש כי אינו זכאי לקבל או לתת אהבה, גילויי חיבה יראו לו כחולשה, והוא יחוש צורך לקבל תמורה לכל דבר שייתן. אדם כזה ימצא את עצמו תשוש, פיזית ונפשית.

הצ'אקרה החמישית –  צ'אקרת הגרון

מיקום: גרון.

צבע: תכלת, טורקיז.

עוסקת ב: תקשורת, ביטוי, אחריות, אמת אוניברסלית, אמונה.

זהו מרכז התקשורת, ההשראה וההתבטאות. צ'אקרת הגרון מייצגת את הדימוי העצמי שלנו, המגשרת בין המחשבות, הרגשות, הדחפים והתגובות שלנו, ומאפשרת לנו לבטא את האדם שאנו באופן מודע וברור. כאשר צ'אקרת הגרון מאוזנת, האדם יהיה מסוגל לבטא את מחשבותיו, רצונותיו, דעותיו ואת הידע הפנימי שלו בצורה ברורה. הוא יוכל לבטא את אישיותו בכל מקום. אדם כזה יחוש ביטחון, ויהיה החלטי ומודע לעצמו. כאשר צ'אקרה זו אינה מאוזנת האדם יחוש קושי בביטוי עצמי. הוא ימצא את עצמו מתקשה לומר מה הוא מרגיש ורוצה. אדם כזה יהיה בעל דימוי עצמי נמוך וביקורתיות עצמית גבוהה.

הצ'קרה השישית – " העין  השלישית"

מיקום: במרכז המצח

צבע: אינדיגו, סגול.

עוסקת ב: התבוננות פנימית, השראה, רוחניות, מודעות, שלמות.

זוהי הצ'קרה המחברת את האדם אל האינטואיציה והידע הקוסמי.

כאשר הצ'אקרה השישית מאוזנת ופתוחה האדם יהיה בעל יכולת שכלית ואינטלקטואלית טובה, ובעל יכולת אינטואיטיבית טובה, על כל רבדיה. החיים יראו לו כחוויה מופלאה ומאתגרת. כאשר הצ'אקרה אינה מאוזנת האדם עשוי לחיות רק דרך ההגיון והשכל.  אדם כזה יחווה פחד מפני העתיד, ויהיה חסר "חכמת חיים".

הצ'אקרה השביעית – צ'אקרת הכתר

מיקום:  כיפת הגולגולת.

צבע: סגול, לבן, זהב.

עוסקת ב: רוחניות ותבונה.

צ'אקרת הכתר היא החיבור שלנו אל אנרגיית היקום והקיום. צ'אקרה זו מסמלת הארה ומחברת אותנו לרבדים הגבוהים ביותר של המודעות. כאשר הצ'אקרה פתוחה האדם חש כי הוא אחד עם היקום. כאשר הצאקרה אינה מאוזנת האדם יחוש חסר יעוד ומבולבל. הוא יחוש כי המציאות פועלת לרעתו ולא יוכל להבין את משמעות החיים.

אם נדאג להזרים את האנרגיה בכל הצ'אקרות בגופנו, נאפשר לעצמנו לחיות מתוך שמחה, ולחוש סיפוק ואושר. כאשר הצ'אקרות יהיו מאוזנות נחוש בריאים ורגועים ונוכל להתמודד עם החיים בצורה הטובה ביותר.