מתי צריך חוות דעת כלכלית עבור בית המשפט?

מגוון רחב של מקרים עלולים לדרוש מאיתנו חוות דעת של מומחה, בעיקר כאשר הסוגיות עליהן אנו דנים או עוסקים נגררת אל בתי משפט או אל בוררויות שונות. אחת מחוות הדעת השכיחות כיום בין כותלי בית המשפט היא לא אחרת מאשר חוות דעת כלכלית, שכן אמורה להעניק גושפנקה מקצועית בנוגע לטענות עימם הגענו אל בית המשפט. מקרים שכאלו יכולים לכלול מגוון רחב של מקרים, החל מפירוק חברה ועד להוצאה לפועל ועוד. אך בקבלה של חוות דעת כלכלית לבית המשפט, חשוב להבין בעוד אילו מקרים נצטרך חוות דעת שכזו ואילו אנשי מקצוע יוכלו לתת לנו אחת.

מתי חוות דעת כלכלית חשובה לבית משפט?

ישנים שלל מקרים אשר עלולים להוביל אותנו לחילוק דעת בעיקר בעולם העסקים, כאשר מקרים כמו ניהול לא תקין של הדירקטוריון עלול להוביל לדרישות שונות מטעם בעלי השליטה השונים או חברה אשר רכשה אספקה גדולה אך פשטה את הרגל זמן קצר לאחר מכן. מקרים אלו דורשים חוות דעת כלכלית מקצועית על מנת לפרוט לפרטי פרטים את התנהלות החברה, את האחראיות שלה וגם את אוזלת היד של המדינה במקרה הצורך.

לצד מקרים כאלו קיימים עוד מקרים נוספים כמו פגיעה מתאונת דרכים או מתאונת עבודה, שכן תאונות אלו עלולות לפגוע גם ביכולת של הפרט להשתכר. על כן במקרים של תביעה אל מול הביטוח או אל מול הגוף הפוגע, יתעורר הצורך גם בחוות דעת כלכלית מקצועית לבית המשפט.

מי כול להעניק חוות דעת כלכלית ומה חשוב בה?

חוות דעת כלכלית אמורה לגלם בתוכה את כל האספקטים השונים הכוללים את הפגיעה הכלכלית או הפגיעה ברווחיות החברה. על כן חוות דעת  שכזו במיוחד כאשר היא אמורה להגיע אל בית המשפט, תצטרך לסקור את כל שרשרת האירועים אשר הובילו עד לרגע התביעה.

ועל כן היא תסקור את כל האלמנטים השונים, בין אם מדובר בחברה העומדת בפני פשיטת רגל ובין אם באדם אשר נפגע בתאונת דרכים. אלמנים אלו יכללו החל מאופי החברה, פעילותה והרישיון שלה ואותו הדבר בנוגע לאדם פרטי, כיצד יכול היה להשתכר על פי גילו השכלתו וכו.