הפופלריות של דשא סינטטי בישראל

עולמם של גינות הנוי והאביזרים השונים שמצטרפים אל גני הבית, היו עד לא מזמן נחלתם הכמעט בלעדית של בעלי דירות הגן. אט אט עיצוב הגינה זלג אל עיצוב הבית עצמו ואל עיצוב המרפסת, כאשר מגוון פריטים שהיו חלק מעיצוב הגינה הפכו להיות פופולריים גם במרפסות הבתים ובעוד אזורי אירוח שונים בבית.
בין כל אותם אביזרים שונים שמצאו את מקומם בבתים ובמרפסות השונות, אפשר להבחין גם בפופולריות של הדשא הסינטטי בישראל, שכן בעבר שימש עבור גינות בתים בעיקר אך בשנים האחרונות עושה קפיצת מדרגה ואותו נוכל לראות ולהרגיש כמעט בכל מקום פתוח.

מדוע הדשא הפך סינטטי?

בעשורים האחרונים דשא סינטטי הפך לא רק להיות כ"כ פופולרי אלא גם השתכלל לא מעט, כך שהדשא אינו רק משמש רק כחיפוי נוח עבור מגוון מקומות אלא גם עשיר בסיבים המשמים כחומרי הגנה עבור הדשא מפני התלקחות והתפוררות מקרני השמש. מלבד כל אלו הצטרף אל הדשא הסינטטי בשנים האחרונות יכולות סינון של מי גשמים, כאשר במשטח הסינטטי ישנם פתחי ניקוז מובנים אשר מוטמעים יחד עוד בשלבי ההכנה של הדשא. יחד עם אותם חידושים, סוגי הדשא הסינטטי רק הולכים וגדלים בשנים האחרונות ומשמשים לא רק לגינה אלא גם למגרשים ואזורי משחק שונים, מה שתרם לא מעט לפופולריות של הדשא הסינטטי בישראל.

שימושים נפוצים

דשא סינטטי יכול היום להגיע כמעט לכל סוגי המשטחים, החל מאזורי חצץ, מרפסות, גגות ועד לשטחים פנימיים בתוך הבית או המשרד. כיום יכולת ההדבקה של הדשא הסינטטי וההרכבה שלו הפכו לפשוטים מאוד, כך ניתן לקבע משטחים של דשא סינטטי בעזרת פסי הדבקה ומסמרים כמעט לכל אזור הבית ומחוצה לו, מאזור אדמה שבו לא צומח דשא ועד משטחי עץ ביתיים ואזורים מלאי שמש. כל אלו הפכו את הדשא הסינטטי למאוד פופולרי והוא כבר מזמן לא שייף רק לגינות הבתים או למגרשי הכדורגל, אלא נמצא יעיל בעוד מגוון רחב של אזורים כמו מגרש המשחקים לילדים, אזורי ישיבה מוצלים ועוד מקומות רבים.