הכשרת מטפלים בתזונה הוליסטית

תוכנית לימוד תלת שנתית – מוכר ע"י איגוד הנטורופתים הישראלי. מנהלת המגמה: איריס רובין גורנר, מבכירי הנטורופתים בארץ. מכללת מהות דוגלת בגישה הוליסטית, וגם הכשרת מטפלים בתזונה נעשית מתוך גישה זו. אנו סבורים כי השכלנו להרכיב תוכנית הכשרת מטפלים בתזונה הוליסטית שהיא תוכנית מעמיקה, מקיפה וראויה. אתי דואניס – מורה בכירה לתזונה הוליסטית

הגישה ההוליסטית

הגישה ההוליסטית רואה באדם שלם, מכלול של גוף ונפש. גם בכל הקשור לתזונה, אנו מאמינים כי יש להתייחס לכל אדם ואדם כפרט ייחודי שאין שני לו, על כל המורכבות שבו ועל כל רבדיו.

תזונה הוליסטית

תזונה הוליסטית היא נקודת מפגש ראשונית ומיידית בין גוף ונפש, בין חומר ורוח. התזונה יכולה לשמש כחוויית מודעות המקשרת בין הנפש לגוף.

הכשרת מטפלים בתזונה הוליסטית

במסגרת הכשרת המטפלים בתזונה הוליסטית ניתן ללמוד קורס בודד של תזונה הוליסטית, אך לטעמנו הכשרת מטפלים בתזונה הוליסטית מצריכה תוכנית שלמה להכשרת הסטודנטים ממספר כיוונים שונים, באופן מקיף וראוי.

מסלול הכשרת מטפלים בתזונה הוליסטית כולל שלוש שנות לימודים, לצורך היכרות מעמיקה עם כל ההיבטים של תחום התזונה- הצד ההוליסטי, צד הרפואה המשלימה והצד הרפואי הקונבנציונלי יחד עם הצד הפיזי.

בשנת הלימודים הראשונה, מלבד קורס תזונה הוליסטית, לומדים גם פילוסופיה הוליסטית (הקשר בין גוף נפש ורוח עפ"י התפיסה הנטורופתית), היסטוריה של הרפואה הטבעית, בישול מבריא, ארומתרפיה, קורס בחירה בהתפתחות אישית ופרויקט התנדבותי בקהילה, גם אנטומיה/פיזיולוגיה, ומבוא לביוכימיה (הכרת המסלולים המטבוליים של אבות המזון), לצורך היכרות עם הצד הפיזי של התזונה.

בשנת הלימודים השניה לומדים צמחי מרפא (שנה א'), קורס בחירה בהתפתחות אישית, טיפול תזונתי במחלות נפוצות ושיטות שונות לניקוי הגוף מרעלים, חטיבות אינטגרטיביות במעגלי החיים (מעברים במעגלי החיים) תזונה אורתומולוקולרית בשילוב הומוטוקסיקולוגיה (הכרת תוספי התזונה בשילוב שיטת טיפול המבוססת על הומאופתיה מתקדמת, הרואה את הקשר בין רעלנים לבין השפעתם על בריאותנו), וכן פרחי באך.

בשנת הלימודים השלישית לומדים פרמקולוגיה (חקר פענוח מנגנוני פעולה של תרופות שונות והשפעתם), פתולוגיה ופסיכו-פתולוגיה (הקשר בין סימפטומים פיזיולוגים למקורות פסיכולוגיים), פענוח בדיקות מעבדה וקורס בחירה בהתפתחות אישית. לצד אלה תוגש על ידי הסטודנטים עבודת סמינריון שתעסוק בניתוח והצגת סוגיות ברפואה משלימה תוך שימוש בספרות מקצועית, וייערך קורס הכנה לקליניקה (מבוא לפסיכולוגיה, יחסי מטופל מטפל, מידענות, תשאולים, בניית תפריטים, הגשת תיקי מטופלים, התמודדות קלינית עם מטופלים ועוד).