איך להימנע מקמטי שינה ולשמור על העור שלך?

מי מאיתנו לא מפחדת מקמטים ומוכנה לעשות המון כדי להעלים אותם או לפחות למנוע את הופעתם של קמטים נוספים? בין העצות הפופלריות ביותר אפשר למצוא עצות על תזונה נכונה ובריאה, צמצום החשיפה לשמש, שמירה על לחות העור ושימוש במוצרים טבעיים או תעשייתיים לשימור העור ולטיפול בקמטים. אבל יש עולם שלם של מניעה וטיפול בקמטים שלא מקבל לדעתי את המקום הראוי לו למרות שמדובר בפעולה שלוקחת לרובנו בין רבע לשליש מהחיים שלנו ואני מדברת על שינה.

עור חלק

על פי האקדמיה האמריקאית לדרמטולוגיה (AAD), שינה בתנוחות מסוימות לילה אחר לילה תגרום לקווי שינה. כלומר לקמטים המופיעים על פני העור אך לא חודרים לשכבות העמוקות של העור. קמטים אלו לרוב נעלמים לאחר הקימה ולכן אנו לא נוטים לייחס להם חשיבות רבה. אך כאשר מדובר בתהליך מצטבר של שעות, ימים ושנים מדובר בתוספת שחיקה של העור המחייב משאבים גדולים יותר מפעם לפעם עד להתאוששות המלאה

שינה בתנוחות מסוימות, במיוחד על הבטן, עלולה להוביל לקמטים בולטים יותר. שינה על הצד, למשל, מגדילה את הקמטים על הלחיים והסנטר, בעוד השינה עם הפנים כלפי מטה מגדילה את הקמטים על המצח.

ניתן למנוע קמטים אלו באמצעות שינוי הרגלי השינה. ידוע כי שינה על הגב היא אחת מתנוחות השינה הבריאות ביותר לא רק לקמטים אלא למערכות גופניות רבות שיכולות להתאושש ביתר קלות. ישנם הטוענים כי גם תנוחת העובר על הצד היא תנוחה בריאה לתקופות מסוימות אך כאמור היא עלולה לגרום לקמטים בסנטר ובלחיים. כדי להתרגל לישון על הגב ניתן לעשות שימוש בכרית סביב הצוואר כמו כריות המסייעות לשינה במטוס או בנסיעות. כריות אלו מקבעות את הראש ומאפשרת תמיכה צידית עד שהגוף מתרגל להחזיק עצמו באיזון. תמיכה נוספת היא כרית מתחת לברכיים, כרית כזו יכולה לסייע להוריד לחץ מהגב התחתון שעלול לגרום לחלק מהאנשים הרגישים יותר קושי להירדם על הגב. פתרונות נוספים הם כרית באיכות טובה שאינה מכותנה (כרית כותנה יוצרת לחץ על העור שגורם לקמטים ולכן עדיף לבחור בכריות נוצות או כריות סאטן) או מריחת וזלין על עור הפנים לפני השינה – וזלין הוא חומר מעולה לשמירה על לחות העור. חשוב שתדעי מודעות להשפעות השינה על קמטי הפנים שלך ותחפשי את הפתרונות הנכונים עבורך.