שכר טרחה שמאי מקרקעין לעומת עורך דין

בחיי היומיום שלנו ניצבים לא מעט אפשרויות שונות, לחלקן יהיו השפעות מידיות ולחלקן יהיו השפעות ארוכות טווח שאולי נחלוק אותם עם המכרים שלנו. אך מבין כל אותם החלטות ואפשרויות שאנו יכולים לקחת, ישנם מספר גדול של אפשרויות המצריכות מאיתנו התייעצות עם איש מקצוע כזה או אחר. החלטות כמו קניית דירה, מכירה או קנייה של רכב ובזמנים של היום, גם בקנייה של פלאפון או פריט לבוש כזה או אחר שווה להתייעץ עם חבר או איש מקצוע. ובכל הקשור לקניית דירות, ישנם כמה פרמטרים המצריכים איש מקצוע ולעיתים אפילו שניים, אם כן מה ההבדל בין שכר טרחה של שמאי מקרקעין לעומת זה של עורך דין? וכן כמה מרוויח שמאי מקרקעין?

שכר טרחה של עורך דין

עסקאות נדל"ן הינם עולם ומלואו, בתוכן מסתתרים סעיפים שונים, דרישה לייצוג אל מול גורמי ממשל כאלו ואחרים, אך בעיקר מצריכים עורך דין המתמחה במקרקעין. מומלץ להכיר את השימושים הרבים שעורך דין יכול למלא, החל מקניית דירה דרך קבלן, תמ"א 38 ועד למכירה וקנייה של בית יד שנייה. במקרים של קנייה או מכירה של נכס, שכר הטרחה של עורך הדין יעמוד על 0.5 % משווי הנכס(כולל מע"מ). כמובן שסכום זה יכול להשתנות בהתאם לשוויה של העסקה, למשל אם נמכרה דירה במחיר נמוך, הסיכוי כי שכר הטרחה של עורך הדין יהיה גבוהה וכך להפך. אך בכל הקשור לייצוג אל מול הרשויות השונות, ייתכן ושכר הטרחה ישתנה ויתבסס על מכתבים, הצגת מקרה מול גורמים משפטיים ועוד.

שכר טרחה של שמאי

שימוש בשמאי הינו רחב גם כן כמו שימוש בעורך דין, כאשר השימוש בו יכול להיות החל ממכירת בית, קנייה ועד לתמ"א 38 ואפילו ביטוחים או משכנתאות. את הליך המדידה לשווי הכנס מבצע שמאי בכמה דרכים, החל מתוכניות עתידיות בסביבת הנכס, מצב הנכס והתשתיות ועוד פרמטרים נוספים היכולים להשפיע על שוויו של הנכס. שכר הטרחה עם זאת של שמאי, נע כיום בין 500 שקלים ועד לשבעת אלפים שקלים בהתאם להערכת שווי או להליך המבוקש.