צ'קרות צבעים ובגדים

לכל אדם יש שבע צ'אקרות בגוף. כל צ'אקרה אחראית על אזור מסוים בגוף ועל תפקודו, הן מבחינה פיזית והן מבחינה רגשית. לכל צא'קרה צליל שהיא מושפעת ממנו, ובהתאם גם סוג מוסיקה שמשפיע עליה. לכל צא'קרה צבע מסוים המשפיע עליה גם הוא.

צ'אקרות

שימוש נכון במידע זה יכול לעזור לאדם להתאזן, להרגיש יותר טוב, ולהכין את עצמו למצב מסוים, על ידי חיזוק הצ'אקרה המתאימה, בהתאם למצב. למעשה, כל שצריך לדעת זה את צבעי הצ'אקרות, איזה איברים שייכים אליה ואיזה רגשות. במאמר זה אתמקד בעיקר בצבעים המשפיעים על הצא'קרות ובאופן בו ניתן לנצל מידע זה לטובתנו.

צ'אקרת השורש

הצ'אקרה הראשונה היא צ'אקרת השורש. צבעה אדום (או מעין חום-אדמדם). צ'אקרת השורש משפיעה על הרגליים, הברכיים, הטחורים ועל אזור האגן. מבחינה רגשית אחראית צ'אקרת השורש על כל מה שקשור לשורש שלנו: משפחה, הישרדות ותחושת שייכות.

כאשר אני הולכת, לדוגמא, למפגש משפחתי, ארוע שהוא בדרך כלל טעון רגשית, אלבש בגדים בצבעים אדומים או חומים, שיחזקו את צ'אקרת השורש ויעזרו לי להרגיש מחוברת לשורשים.

צא'קרת המין

הצ'אקרה השניה היא צ'אקרת המין, שצבעה הוא כתום. צ'אקרה זו אחראית על הרחם, השחלות והחצוצרות אצל נשים, ועל האשכים וצינורות השופכן אצל גברים. מבחינה רגשית, מדברת צ'אקרת המין על כעסים, אסרטיביות, וכמובן על יחסי מין (אם כי מין אפשר לעשות מכול צ'קרה).

אם את יוצאת לדייט, ומחליטה שזה מה שמתאים לך, את יכולה ללבוש לבנים בצבע כתום. זה בהחלט יכול לעזור…

מקלעת השמש

הצ'אקרה השלישית היא מקלעת השמש, והצבע שלה הוא צהוב. צ'אקרת מקלעת השמש משפיעה על מערכת העיכול, ברמה הפיזית, בכל הרגשות הקשורים לאגו שלנו, ולהבנה של רווח והפסד.

במידה והאדם מספיק מודע לעצמו ומסוגל להודות שהוא צריך חיזוק לאגו שלו, או במקומות ובמצבים מסוימים בהם האדם חש רגשי נחיתות מסוימים, מומלץ ללבוש משהו בצבע צהוב כדי לחזק את האגו.

צ'אקרת הלב

הצ'אקרה הרביעית היא צ'אקרת הלב. צ'קרת הלב מפרידה בין הצ'אקרות הנמוכות – שורש, מין ומקלעת השמש, לבין הצ'אקרות הגבוהות – גרון, עין שישית וכתר. הצבעים של צ'אקרת הלב הם ורוד וירוק, כאשר הורוד מדבר על החיבור הנמוך יותר של הלב לצ'אקרות התחתונות, המחוברות יותר לקרקע .

על מנת הסר ספק, יש לציין כי למרות מיקומם, הצ'אקרות הנמוכות לא פחות חשובות מהגבוהות, ואפילו להיפך – בלתי אפשרי לבנות מגדל ללא יסודות, והצ'אקרות העליונות לא יעבדו כראוי אם התחתונות יוזנחו.

האיברים אליהם קשורה צ'אקרת הלב הם הלב והריאות, והרגשות הם פתיחות הלב והאהבה. אדם הנמצא בסיטואציה בה רצוי שיפתח את לבו, מומלץ שילבש ירוק, ואם נחזור לאותו דייט מקודם, מומלץ לאותה אישה ללבוש מעל הלבנים הכתומים חולצה ורודה.

צ'אקרת הגרון

הצ'אקרה החמישית היא צ'אקרת הגרון. צבעה תכלת ומבחינה פיזית היא אחראית על הגרון, הידיים, הביטוי היצירתי, הדיבור, השירה, ובלוטת התריס.

לאדם הנמצא בסיטואציה בו הוא יצטרך לנאום או לשיר (מורה, גננת או זמר) מומלץ ללבוש צבע תכלת.

העין השלישית

הצ'אקרה השישית היא העין השלישית. צבעה של צ'אקרה זו הוא אינדיגו (כחול- סגול). מבחינה פיזית היא אחראית על הראש ועל ההסתכלות שלנו פנימה, ומבחינה רגשית היא אחראית על החיבור שלנו ל"אני הגבוה" שלנו. כשאדם רוצה להרגיש מחובר יותר לרוח, או כאשר הוא מעוניין להסתכל לתוך נפשו, מומלץ ללבוש בגדים בצבע אינדיגו.

צ'אקרת הכתר

הצ'אקרה השביעית היא צ'אקרת הכתר. צבעיה הם כסף וזהב, עם אפשרות לפס סגול. עם צא'קרת הכתר לא מתעסקים. היא נפתחת ומתאזנת מעצמה, בהתאם לאיזון של שאר הצ'אקרות. התעסקות עם צ'אקרת הכתר כאשר שאר הצ'אקרות לא מאוזנות עלולה להוביל להרגשה מאוד לא נעימה של בלבול, חוסר ריכוז וחוסר חיבור לקרקע.

שילובי צבעים

לעיתים אדם יכול להזדקק לחיזוק של מספר צ'אקרות במקביל, ולכן ניתן ואף רצוי לעשות כל מיני שילובים (כמו ללבוש לפגישה רומנטית כתום וורוד). לדוגמא: בפגישה עם הבוס ניתן ללבוש תכלת כדי לחזק את יכולת הביטוי, צהוב כדי לחזק את הביטחון העצמי, חום ע"מ לשאוב ביטחון מהאדמה, ואינדיגו בכדי להתחבר לחזון האישי.

להיות צבעוני

מי שלא מתלבש באופן צבעוני בדרך כלל אבל רוצה להשתמש בצבע בלבוש, יכול, כמובן, להשתמש באביזרים, גלויים או נסתרים, כמו צעיף, עניבה, גופיה, לבנים, תכשיטים, סיכות ראש ועוד, כיד הדמיון הטובה. הצבע של האביזר לא חייב להיראות לעיני האחר, ומספיק כי האדם עצמו מודע לקיומו.

כל ההצעות הללו הן רק חלק קטן מתוך אין ספור אפשריות. לדעתי, הכי טוב זה לקום בבוקר, לבדוק עם עצמי מה אני מרגיש, לחשוב מה עלי לעשות היום, ובהתאם לכך להתלבש (מה שדורש שיהיו לאדם מגוון אביזרים ובגדים בכל הצבעים). מעבר לכך, ברגע שאדם חושב מה הוא מרגיש הוא כבר מעלה את רמת המודעות שלו לעצמו, ובכך עולה גם היכולת שלו לשפר את יומו.

יום נפלא ומחזק לכולנו!