משיכה מינית באופן טבעי

ד"ר ענת גרינשטיין

תשוקה ומשיכה מינית בין בני זוג קיימות בכל גיל, צריך רק לדעת לשמר אותן, וכאשר בכל זאת קיימות בעיות, קל לטפל בהן באופן טבעי, בעזרת מיגוון רחב של שיטות. בכתבה זו אתייחס לשיטות טבעיות להגברת התשוקה באמצעות תזונה, שמנים אתרים וצמחי מרפא.

המרדף אחר התשוקה המינית מעסיק את המין האנושי מאז ומעולם והוא מופיע כבר במקורות. לאורך ההיסטוריה השתמשו לצרכי "תאווה" באמצעים טבעיים מגוונים: הרומאים נהגו לפזר עלי כותרת של ורדים על מיטת הכלולות ולעטר את ראש הכלה בפרחי תפוז, הנחשב כמפיג מתח. קליאופטרה טבלה את מפרשי ספינתה בשמן יסמין, המשמש כ"שיקוי אהבה". בכדי לשמר את תאוותו ש לנפוליאון אליה השתמשה הקיסרית ג'וזפין בסיגליות.

אנו נמשכים וחושקים באחרים לפי מה שמאותתים לנו החושים שלנו – ראיה, ריח, מישוש וטעם. אנחנו מחפשים כל הזמן אמצעים לעורר בנו מצב רוח מיני, והם יותר פשוטים ממה שחשבתם.

תזונה

מאז ומעולם השתמשו בני האדם בתזונה לשיפור חיי המין, וידוע כי ישנם מזונות שטעמם, צורתם וריחם עשויים לעורר מינית. תזונה נכונה יכולה לסייע בהעלאת רמת האנרגיה, הגברת זרימת הדם, השגת תחושת רוגע ועוררות מינית. מזונות הנחשבים כמעוררי תשוקה הם קינמון, אניס, זנגויל, ג'ינסנג, פלפל אדום חריף, זרעי שמיר, זרעי חרדל, פפאיה, שעועית, ליקריץ, ערמונים, פירות ים, וכמובן שוקולד, כולם מאכלים הגורמים לתחושת אופורייה ושמחה.

תזונה

לפי הרפואה הסינית יש לחזק את ג'ינג הכליות, שהוא תמצית החיים שאנו מקבלים בתורשה מההורים המתמעטת עם הגיל. התמעטות ג'ינג הכליות גורמת לירידה בחשק המיני. מזונות המחזקים את ג'ינג הכליות הם הל, אגוזי מלך, גרעיני דלעת, דגנים מלאים, שעועית שחורה, אצות ים, דגים, ופירות-ים.

שמנים אתרים

הקשר בין ריחות למשיכה מינית ולעוררות מינית, הוא המפתח למשיכה בין המינים. ישנם מספר שמנים אתרים הפועלים על המערכת ההורמונלית ומעוררים חשק מיני, מחזקים את הליבידו ועוזרים ליצירת "מצב רוח מיני": נרולי, ילאנג ילאנג, יסמין, לבנדר, רוז ופטשולי. ניתן להיעזר בשמנים אלה, במריחה או הרחה, בהתייעצות עם מטפל מוסמך בשמנים.

צמחי מרפא

ישנם צמחי מרפא שונים היכולים לסייע ליצירת עוררות מינית. חלקם ידועים כמעוררי חשק מיני ואחרים יכולים לסייע לתהליכים פיזיולוגים כמו הפגת מתחים וחרדה ושיפור זרימת הדם.

ילאנג ילאנג – פרחיו נחשבים כמעוררים מינית. באינדונזיה נחשב היאלנג יאלנג כסמל לירח הדבש, ונוהגים להניחו על מיטותיהם של זוגות שזה עתה נישאו.

מנטה – שמן מנטה זה נחשב פופולארי ברוסיה, למניעת פליטה מוקדמת אצל הגבר.

ג'ינסנג – נחשב כמעורר תשוקה מינית בקרב גברים, שכן הוא מעלה את רמת הטסטוסטרון.

זנגויל – משפר את זרימת הדם לאיבר המין הגברי ומגרה את אברי המין הנשיים.

יסמין – שימש כשיקוי אהבה בעת העתיקה, משפיע על גלי הביתא במוח ומסייע בהשגת הרפיה ועוררות מינית

סופלמנטו – צמח המסייע במצבי קרירות מינית וממריץ עוררות מינית בקרב גברים ונשים. פטושילי – מעורר מינית ומסייע להתגבר על עכבות מיניות.

ארדיסה – על פי האמונה ההודית, האישה צריכה לכתוש את פירותיו של צמח הארדיסה, למהול בשמן ארומטי ולמרוח על הגוף לפני האקט המיני. צמח זה מעצים את החוויה המינית אצל האישה.

דמיאנה – צמח המתאים לטיפול קרירות מינית ונחשב כאפרודיזיאק נשי.

התשוקה היא דחף ורצון להשיג את ההשתוקקות, ומתבטאת בעוררות פסיכולוגית וגופנית. בספר "בראשית" אנו נתקלים בסיפור על אדם וחווה זוגתו, המשתוקקת לאכול מהפרי האסור. תשוקה מינית היא יצר טבעי שיש בכל אחד ואחת מאיתנו, ומקורו במערכת ההורמונלית והנפשית. כמות התשוקה משתנה מאדם לאדם ותלויה בפרמטרים שונים, וכך גם החזרתה למערכת היחסים.