מה חשוב לדעת לפני קניית נכס בקפריסין?

האי קפריסין נחשב כבר שנים לאחד המקומות המועדפים להשקעה עבור ישראלים, מלבד מזג האוויר הנינוח והים תיכוני, האי בעל רמת הפשיעה הנמוכה  ואוכלוסיה הסימפטית בהחלט מציבים אותו ככזה. אבל רק לא מזמן האי חווה משבר כלכלי חמור ובו הבנק המרכזי של האי קרס ואיתו משקיעים רבים שנאלצו לנדוד אחר השקעות אחרות במקרה הטוב או איבדו את כספם במקרה הרע. כך או כך האי אשר מרבית ההכנסה שלו מתקיימת מתיירות, כיום חזר להיות אחד היעדים המבוקשים במזרח התיכון ובאירופה כאשר בכל קיץ תוכלו להרגיש בעצמכם את כמויות התיירים שעלולות להגיע לעשרות מליונים בשנה. 

אנשי מקצוע

אחד הדברים שחשוב לדעת לפני קניית נכס בקפריסין או בכל מקום אחר בעולם, הוא הבנה בסיסית ומקומית של המקום את אלו תוכלו להרוויח דרך אנשי מקצוע, כמו עורכי דין, מתווכים ושמאים מקומים. את רוב אנשי המקצוע תוכלו למצוא דרך חברות ישראליות אשר יקשרו אתכם אליהם, אך אם החלטתם למצוא בעצמכם הנה כמה טיפים. עורך דין-עבור עבודה של עורך דין באי קפריסין תשלמו בין 1 אחוז לעד 2 וחצי, ויש להיעזר בו על מנת להבין את חוקי המע"מ ואחזקת הכנס. (עליהם נרחיב בהמשך) עבור מתווך הנכס תשלמו בין 3 ל5  אחוזים, עליהם אמור לשלם מוכר הנכס והם כוללים מע"מ. שמאי מקרקעין בקפריסין  יעזור לכם לא רק לבדוק את תקינות הנכס אלא גם את התכניות לשנים הבאות והתאמה לתכניות שלכם עבור הנכס. שירותיו של שמאי נעים בין 350 יורו עד 550. 

מע"מ שיפוץ ומשכנתא בקפריסין

לקיחת משכנתא בבנק בקפריסין לא אמורה להיות כל כך מסובכת, ותיהיו זכאים למשכנתא (בתור תושבי חוץ) למימון של עד 70 אחוזים יחד עם שעבוד הבית. עלויות העמלה ינועו בסביבות ה1000 יורו, כולל שמאי מטעם הבנק. הריביות למשכנתא באחד מהבנקים בקפריסין, ינועו בין 2 אחוז לעד 3.5 אחוזים. יחד עם זאת במידה והחלטתם על שיפוץ הנכס, בקפריסין המחירים יכולים לנוע מ100 יורו ועד ל1000 יורו למטר מרובע. כמובן המחיר תלוי באיכות השיפוץ, האיבזור וכו. אחוזי המס עבור רכישת דירה בקפריסין מדורגים דווקא, כאשר עד 85 אלף יורו תשלמו 3 אחוזים ובין 85 ועד ל170 תשלמו 5 אחוזים ו170 ומעלה תשלמו 8 אחוזים