לימודי בישול ותזונה בריאה

מכללת מהות מארחת את ליטל גת פיניש – נטורופתית ומנחת סדנאות לבישול בריא. סדנה בת 5 מפגשים המשלבת בישול בריא, שיחות על תזונה וארוחה בריאה.  בין מאכלי הבריאות שנכין:תבשיל

לימודי בישול ותזונה בריאה

נבשל תבשילים המשלבים בתוכם דגנים מלאים וקטניות, כגון: תבשילי אורז מלא, סלט קינואה, דייסות מחזקות, קדירות ירק משולבות עם קטניות ועוד.

נכין מנות מחומרי גלם טריים ROW FOOD כמו: סלטים עשירים ,ממרחים, סושי צמחוני.

נלמד לעבוד עם קמחים מלאים ונכין ביחד לחמים מזינים. נלמד להכין מרקים עשירים, פשטידות, ממולאים צמחוניים, קציצות תרד,חומוס ביתי ועוד. ניקח מתכונים שכולם אוהבים ונשדרג אותם לבריאים יותר, כגון: פתיתים, מקרוני, פנקייקים ועוד. נלמד להכין קינוחים בריאים, כגון: קרקרים מתוקים עם זרעי פשתן וגרעיני דלעת, שוקולד חרובים, עוגיות טחינה ועוד.

בין הנושאים בהם נעסוק: איך לאתר את החומרים המזיקים במזון שלנו? האם יש מזון שהוא גם בריא וגם טעים? מה הופך מזון לבריא? מה הופך מזון למזיק? ביחד נמצא תחליפים טעימים למזונות המוכנים… איכויות המרפא של התבלינים וכיצד ניתן לשלבם בזמן הבישול.

נלמד כיצד להכין ארוחה מלאה המתאימה לעונת השנה בה אנו נמצאים. נלמד מאילו מזונות נעדיף להימנע בזמן הבישול, ואילו מזונות יתרמו וישדרגו את התבשיל ויהפכו אותו למזין יותר. נלמד כיצד ניתן לשלב בארוחה את כל השמנים החיוניים לגופינו ומאילו שמנים נעדיף להימנע. נעבור על אופני ההכנה המומלצים: אידוי, הקפצה, בישול קצר ו-ROW FOOD.

נלמד על נזקי החלב וכיצד ניתן להכין ממרחים שונים כתחליף לצריכת מוצרי החלב, כמו:ממרח חומוס, טחינה, עדשים, ממרח תרד, חלב שקדים ועוד

מבנה הקורס: (שיטת הלימוד)

כל פגישה תחולק לחלק תאורטי ולחלק מעשי בו ילמדו התלמידים להכין מזונות במגוון שיטות ודרכים תוך כדי עבודה מעשית של כל תלמיד. נלמד להכין מגוון רחב של מזונות ונחווה יחדיו את הכנתם. כל אחד יתנסה באופן אישי בהכנת האוכל בזמן השיעור, ובסוף השיעור נערוך ארוחה בה נאכל ביחד את המזון שבישלנו.

מנחת הסדנא: ליטל גת פיניש – נטורופתית ומנחת סדנאות לבישול בריא.